Menu
Dzieje się
Wrzesień 2023
1 | 2 | 3 | ||||
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
Oferta
Słyszę, co czujesz i potrzebujesz czyli budowanie relacji w szkole
Cykl 10 warsztatów dla nauczycieli. Warsztaty przygotowane w oparciu o zasady Porozumienia bez Przemocy (Nonviolent Communication NVC) Marshalla Rosenberga. Warsztaty są przeznaczone dla Dyrektorów Szkół i Nauczycieli, którzy chcieliby utrwalać w szkołach relacje oparte na wzajemnym szacunku, gdzie konflikty byłyby rozwiązywane poprzez docieranie do potrzeb w atmosferze zrozumienia i współpracy.
Warsztaty będą pomocne również dla tych Nauczycieli, którzy chcieliby skutecznie przekazywać uczniom ideę porozumiewania się bez przemocy.
Po cyklu warsztatów Nauczyciele wzbogacą swoje doświadczenie o narzędzia ułatwiające pracę z dziećmi i młodzieżą oraz między sobą.
Proponuję trzygodzinne spotkania raz w miesiącu by cykl 10 warsztatów (w sumie 30 godzin) rozłożyć w czasie na cały rok szkolny. Umożliwi to kontakt z metodą przez dłuższy czas, weryfikowanie nabywanych umiejętności w trakcie jego trwania, przyglądanie się konfliktowym sytuacjom w nowym świetle. Taki sposób rozplanowania pozwoli uzyskać lepsze efekty niż podczas np. warsztatów dwudniowych.
Uczestnicy warsztatów otrzymają certyfikaty zaświadczające o odbyciu cyklu.
Warunkiem uczestnictwa jest dobrowolny udział nauczyciela w warsztatach.
Podczas warsztatów nauczyciel dowie się:
- jak nawiązywać oparte na wzajemnym szacunku relacje z uczniami,
- jak odkrywać, co kryje się pod krytyką lub innymi trudnymi komunikatami,
- jak wyrażać swoje uczucia i nie zrzucać odpowiedzialności na innych za to jak się czujemy,
- jak mówić o swoich potrzebach i formułować prośby w taki sposób, aby były spełnione,
- jak wyrażać i przyjmować odmowę bez frustracji,
- jak stwarzać bezpieczną przestrzeń do nauki i wspólnie z uczniami wyznaczać cele,
- jak udzielać informacji zwrotnej uczniom i rodzicom,
- jak rozwiązywać konflikty, zapobiegać przemocy lub ją ograniczać.
Po cyklu warsztatów nauczyciel:
- wzbogaci swoje doświadczenie o narzędzia umożliwiające rozwiązywanie konfliktów,
- będzie bardziej świadomy uczuć i potrzeb swoich i uczniów,
- pogłębi kontakt z samym sobą i z uczniami,
- pogłębi umiejętność odróżniania komunikatów, które blokują porozumienie i zastępowania ich bardziej świadomymi, które pomagają się porozumieć z innymi.
Tematy spotkań:
- O źródle konfliktów – czyli skąd się bierze przemoc i agresja i dlaczego tak trudno stworzyć szkołę bez przemocy? O Porozumieniu bez Przemocy.
- Obserwacja kontra interpretacja czyli jak osądy wpływają na stosunek uczniów do szkoły i uczenie się?
- Czuję się przez niego lekceważony czyli co uczniowie mają wspólnego z naszymi uczuciami i dlaczego mylimy myśli z uczuciami?
- Czuję, bo potrzebuję czyli w końcu dochodzimy do sedna sprawy...
- Potrzeba czy strategia - odkrywanie źródła konfliktu czy szukanie błyskawicznego rozwiązania?
- Pobożne życzenia i rokujące prośby oraz co robić gdy słyszymy nie?
- Empatyczny kontakt - jak słuchać ucznia by stworzyć z nim szczerą relację?
- Empatia dla siebie czyli jak radzić sobie z trudnymi emocjami wobec ucznia – gniewem, złością czy frustracją
- Informacja zwrotna czyli jak mówić o trudnych sprawach z uczniami i rodzicami by nasze słowa budziły w nich nadzieję i chęć zmiany?
- Tworzenie klasy z żyrafim sercem czyli jak przekazać uczniom ideę porozumiewania się bez przemocy?
Terminy: Wrzesień – Czerwiec, 1 spotkanie w miesiąc
Czas trwania 1 spotkania: 3 godziny
Przygotowanie i prowadzenie: Dominika Jasińska