Menu
Dzieje się
Kwiecień 2024
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 |
Oferta
Szkoła dla Babć i Dziadków
Jestem Babcią, jestem Dziadkiem czyli co robić by mieć jak najlepsze relacje z wnukami i ich rodzicami?
Gdy w naszym życiu pojawiają się wnuki wiele się zmienia. Zaczynamy nowy etap - pojawią się nowe emocje – jest wielka radość i duma, a z drugiej strony niepokój i rozterki – jaka jest teraz nasza rola? Jaki możemy mieć wpływ na ich wychowanie? Co możemy im dać? Jak dogadywać się z własnymi dziećmi, którzy teraz są już rodzicami? Wiele wciąż nowych pytań, na które, wraz z dorastaniem naszych wnuków, nie znajdujemy odpowiedzi. Zajęcia dla Babć i Dziadków mają dopomóc w odnalezieniu odpowiedzi na te pytania. Również w odnalezieniu drogi do naszych wnuków, dzieci, a czasem i do siebie samych.
Zajęcia pokażą, jakie zachowania sprzyjają budowaniu relacji w naszych rodzinach, a jakie im szkodzą. Będziemy przyglądać się sytuacjom, które powodują konflikty i szukać satysfakcjonujących rozwiązań. A wszystko po to by kontakt z najbliższymi nam osobami był pełen szacunku, akceptacji i miłości, a my sami spokojniejsi i szczęśliwsi.
Zajęcia przygotowane zostały w oparciu o założenia Porozumienia Bez Przemocy (Nonviolent Communication – NVC). Pracować będziemy metodą warsztatową wzbogaconą o refleksje po doświadczeniach i teoretyczne podsumowania.
Podczas warsztatów dowiesz się:
jak nawiązywać oparte na wzajemnym szacunku relacje z wnukami,
- jak mówić o swoich potrzebach i jak wyrażać trudne uczucia,
- jak rozwiązywać konflikty, zapobiegać przemocy lub ją ograniczać.
Po cyklu warsztatów uczestnik:
- będzie bardziej świadomy swoich uczuć i potrzeb,
- pogłębi umiejętność odróżniania komunikatów, które blokują porozumienie i zastępowania ich bardziej świadomymi, które pomagają się porozumieć z innymi,
- pozna sposoby takiego formułowania prośby, by nie była ona rozkazem,
- dowie się jak odmawiać i przyjmować odmowę bez frustracji,
- wzbogaci swoje doświadczenie o narzędzia umożliwiające rozwiązywanie konfliktów.
Przykładowe tematy spotkań:
- Idealna babcia, idealny dziadek – czyli jacy jesteśmy? O roli dziadków.
- Co mnie gryzie w byciu babcią czyli uczucia i ich wyrażanie.
- Jak postrzegam siebie i innych – czyli odróżnianie interpretacji i osądów od obserwacji.
- Mam wnuka - co chcę dać i co chciałabym otrzymać? O zaspokajaniu potrzeb w rodzinie.
- Wnuki pół biedy, ale jak wytrzymywać z ich rodzicami?
- Wiem lepiej – czyli kto ma rację w wychowywaniu dzieci? (Kto wie lepiej – dziadkowie czy rodzice?)
- Jak chwalić? Czy karać?
- Jaki jest mój wnuk? Etykiety i role – czyli czym skorupka za młodu...
- Gdy są spory czyli gdy nie jest do końca tak jak chcę...
- Tyle z siebie daję, a oni nic... - o proszeniu i dziękowaniu 11. Wspólny front czyli rodzice zabraniają, dziadkowie pozwalają.
- Chciałabym/chciałbym mieć lepsze relacje z wnukami, dziećmi – uczucia i potrzeby w naszym życiu.
- Dziadku, jaki jest ten świat – czyli, którego właściwie wilka karmimy...
Przygotowanie: Dominika Jasińska, Małgorzata Wawro
Prowadzenie: Dominika Jasińska
Czas trwania: 3 godziny